Don!t cry ..... No lloras...........

3 maart 2016 - Buenos Aires, Argentinië

Donderdag na het ontbijt krijg ik een berichtje van Trish van Australie om misschien samen de dag door te brengen, goed idee, na een uurtje staan ze per taxi aan ons hotel en we genieten voor de derde dag op rij van het bruisende Palermo en de stralende zon,veel meer dan lekker rond kuieren en chillen op enkele terrasjes doen we niet, maar dat hoeft ook niet, het is zalig en we hebben weeral een tof koppel leren kennen, de klik is er en we maken afspraken volgend jaar september op bezoek te komen,als Trish vanuit Australie boekt word het een stuk goedkoper,joepie!!!! Weeral nieuwe horizonten verkennen!!!! Tegen 4u nemen we afscheid want een half uurtje later staat Laura aan de deur, Leo is Arena en Mikal van school gaan halen, op een terrasje kijken we samen naar ons trouwalbum ,wanneer Leo er aankomt vertrekken We met 6 in de auto naar costa vicente lopez, Leo wil ons nog een andere kijk op Buenos Aires geven en al snel rijden we door het drukke verkeer door een residentieele wijk, we zien statige gebouwen en Leo als architect geeft graag uitleg, we rijden voorbij het Hipodromo Argentino, dat plaats bied aan meer dan 10000 toeschouwers en waar elke week wedstrijden gespeeld worden,het word  beschouwd als 1 van de beste ter wereld,het Campo Argentina de Polo,bied plaats aan 45.000 toeschouwers en er worden ook popconcerten georganiseerd, de belle epoque stijl en prachtige tuinen verlenen elegantie aan deze sportcomplexen, we zien ook het Monumento del Malvinas, bestaande uit 25 gedenkstenen van zwarte marmer ,hierop staan de namen van de 649 Argentijnse luchtmacht,marine en landmachtsoldaten die sneuvelden tijdens de Falklandoorlog,een eeuwige vlam verlicht de plaats en elke ochtend word de Argentijnse vlag gehesen, we rijden voorbij het inmense koninklijk paleis en het mooi verlichte planatarium, we zien ook Palacio San Martin,,eigendom van het ministerie van buitenlandse zaken, 1 van de mooiste Argentijnse gebouwen in art nouveau stijl, in de tuin bevind zich een deel van de Berlijnse muur en de inkom hal is gemaakt naar een voorbeeld van de spiegelzaal in Versailles!we steken de Avenida general Paz over, dit is de grens tussen Buenos Aires Capital en Buenos Aires provincia, na een rit van drie kwartier staan we aan de costa vicente lopez, een oase aan de mar del plata, en blijkbaar een samenkomst voor de sportievelingen, sport leeft hier heel hard, we lopen over een grote houten dijk met palmbomen en grote lanen en parken, we zien hokey en voetbalvelden, en 100den joggers, rollerbladers, clubs die aan het trainen zijn tussen de wandelende mensen, de banderas van de respectievelijke clubs wapperen  aan de palmbomen,er staan op de wandeldijken neveldouches om de sportievelingen verfrissing te geven, wat voor veel jolijt zorgt bij mikal en arena, er staan speeltuigen voor de kinderen en verschillende paradors waar men een snack of iets te drinken kan nemen, op de grasvelden liggen en zitten mensen met hun gebruikelijke tas mate! Ook dit is weer Buenos Aires,de stad verbaast me elke keer weer!Na een leuke wandeling stoppen we bij een gezellig pasta  en pizza restaurantje en dan gaat het richting hotel,voor de laatste maal, hoe mooi zijn de woorden van Leo, de dag dat we afscheid namen aan de overstroomde rivier,ieder aan een oever, zwaaiend tot we nog slecht stipjes zagen was magisch zei hij en vanaf die dag wisten we dat we elkaar zouden weerzien en ook nu weten we het weer,dit zijn vriendschappen voor het leven,,zoveel warme en oprechte vriendschappen en dit aan de andere kant van de wereldbol, tijd en afstand speelt geen rol,, oprechte intresse en niet ieder voor zich,een totaal andere mentaliteit, stemt toch even  tot nadenken!!!???, We hadden  twijfels of we wel zouden gaan, of 2 weken wel de moeite was, En OF het de moeite was, oude vriendschappen werder nog hechter , nieuwe vriendschappen werden gemaakt, , Guillome en Yesica uit Ba, Trish en Phil uit Australie, Johan en Maryze uit Canada en Emanuela en Simon uit Milaan,we bezochten 3 landen, en beleefden weer zoveel mooie en emotionele momenten, het lijkt of we een maand weg zijn!  Vrijdag pikt onze goede vriend Vicente ons met zijn gebruikelijke humor  op, en aan de luchthaven nemen we ook van deze leuke extraverte man afscheid, 2 x stapt hij terug uit de taxi  voor een laatste knuf  ! Wat een figuur is hij toch, un personaje zeggen ze hier ! We krijgen nog een collectieve 'Buen viajeeeeee" op,whatsapp en dan is het voor de zoveelste keer ....Hasta Luego Argentina!