Cafayete, het wijndorp 1

11 februari 2014 - Humahuaca, Argentinië

We paseren het mooie dorpje cafayete en maken er een kort tussentopje, het is mooi gelegen tussen de bergflanken en de wijngaarden, mooi kerkje en enkele artisanale kraampjes, we bemerken rond het plein een tafeltje waar een arts zit (althans zo ziet hij er uit) die wegens betaling je bloeddruk meet, hoe raar is Dees' ?we besluiten cocabladeren te kopen want er werd ons gezegd dat dit goed is voor de bloeddruk als je nog naar hogere toppen gaat en morgen staan de salinas grandes op het programma, op 4200m hoogte en het hoogste topje van Argentinië, we vervolgen onze weg naar onze landelijk gelegen finca, ook deze heeft geen adresaanduiding en we zoeken het even uit, onze finca is gelegen tussen de wijngaarden en de loslopende paarden en geiten., we maken even een wandelingetje rond de finca en worden door een iets ouder koppeltje dat in de tuin aant verpozen is uitgenodigd aan hun tafeltje mee mate te drinken (de nationale drank hier een soort thee die samen gedronken word in een potje dat rond gaat,  elke Argentijn zie je lopen met thermossen , suiker en het  typisch potje ,een heel picknickmand ! We aanvaarden de uitnodiging, en hebben weer een gezellige babbel, deze mensen wonen in cordoba, als ze horen dat we binnen 14dagen die kant opgaan moeten we beloven bij hun te komen eten!ze zouden ons graag meenemen naar een nabijgelegen dorpje waar het feest  de viering van de wijnoogst in volle gang is, maar ons kennende en met de lange rit van 8u morgen voor de boeg bedanken we met pijn in het hart , een dagje langer hier in deze streek had misschien leuker geweest ,maar het is wat het is, we eten weer lekker en met een flesje uit eigen wijngaard achter onze oortjes ist ook niet slecht, we maken nog kennis met een Hollands koppel dat 4 maanden door zuid Amerika toert op de moto ! Jaloers !