La posadita de plaza

20 februari 2016 - Colonia Del Sacramento, Uruguay

Door onderbrekingen van het wifi netwerk komen mijn verhalen met wat vertraging aan, dus we verblijven nog even in Uruguay, bij ons hotel aangekomen, La posadita de la plaza staan we perplex, dit is echt een verborgen schat, we bellen aan want het is nog maar 12u en inchecken kan vanaf15u dus dachten we van de valiezen al even op te bergen maar we werden onmiddellijk binnengelaten en uitbundig begroet door Eduardo een jonge Braziliaanse kerel, we kregen drie kussen , zelfs Frans moest eraan geloven!Wat een pareltje , echt een verborgen schat is dit hotel,dit is een heel persoonlijke plek en Eduardo een geweldige gastheer,in de inkom ga je door zijn fotogalerij, Eduardo heeft zijn ziel in deze plaats gestoken en je kijkt honderduit naar de kleine verzamelobjecten, een klein museum van vintage, popcultuur en fotografie, aan alles hangt een anekdote vast , hij verteld onmiddellijk honderduit ons naar ons kamer brengende,een groep van drie kamers rondom een binnentuin, de kamers zijn eigenzinnig, , weer kijken we onze ogen uit, op de binnenplaats is een chill out ruimte ,gewoon prachtig, het straalt magie uit en we reizen terug in de tijd. We mogen direct in de kamer, frissen ons op en trekken terug het stadje in, Colonia kent geen tijd ,we beklimmen de Faro, witte vuurtoren, vanwaar je een prachtig uitzicht hebt op Colonia en el rio de la plata ,we lopen door de oude stadspoort en de houten ophaalbrug en de ruines van het Convento de San Fransisco ,een 17e eeuws klooster, we slenteren door de straatjes met kinderkopjes en alles straalt  de koloniaalse tijd uit! Genieten is het woord, we lunchen is een gezellig barreke en bakken in de zon, savonds maken we een strandwandeling en kijken we naar de straatmuzikanten die op hun grote trommels leuke braziliaanse samba spelen, we chillen nog even in het hotel en voeren lange gesprekken met Vanesa, voor haar is dit ook een emotionele reis haar ex man, de papa van de kindjes die inmiddels overleden is , was van Uruguay, en in betere tijden kwam ze hier dikwijls, we leren deze fantastische vrouw nog beter kennen en dat maakt de vriendschap allen maar inniger, we sluiten de avond af in een fantastische buutenbar aan het strand met een gin tonic en de ondergaande zon