Uruguay es magico

20 februari 2016 - Colonia Del Sacramento, Uruguay

Zaterdagochtend, na een uurtje of 4 slaap staat vicente terug paraat,  we vertrekken vandaag met de ferry naar Colonia de sacramento in Uruguay,het kuststadje werd in 1680 door de portugezen gesticht, de barrio historico is sinds de koloniale tijd intact gebleven,in 1996 werd het op de werelderfgoedlijst van Unesco geplaatst.In 1770 werd de stad overgedragen aan de spanjaarden, onder portugees en spaans bewind ontstonden de kasseienstraatjes,de lommerijke pleinen,elegante kerken en gepleisterde huisjes, het centrale plein, Plaza Mayor is met vijgen en palmbomen aangepland!De calle de los Suspiros (straat der zuchten)is let zijn kasseien en koloniale herenhuizen 1 van de meest gefotografeerde plaatsen ! Na dit alles gelezen te hebben ben ik heel benieuwd, na een uurtje op de boot en het nodige papierwerk aan de douane stappen we van boord en wanen ons direct in een andere wereld en een andere eeuw, moeilijk uit te leggen maar deze plaats straalt magie uit! We wandelen door de Puerte de campo(stadspoort) het historisch centrum binnen op zoek naar ons hotelleke. Onderweg zien we de witte vuurtoren,gekleurde huisjes,oldtmerautos dienen als plantenbakken, sommigen rijden rond, anderen zijn vergroeid met de straat,het voelt als een dorp, een dorp dat stilstaat in de tijd , verkeer is er bijna niet en als er al een auto passeert stoppen ze onmiddelijk om je door te laten, overal horen we jazzmuziek uit vervlogen jaren. Als we ons hotel bereiken hebben we er al een mooie wandeling opzitten