Via humahuaca terug naar salta 4

11 februari 2014 - Humahuaca, Argentinië

Dinsdag verlaten we onze finca Rémy  blijkt een bekende schilder te zijn in Argentinië en ook in Frankrijk waar hij in juni een expositie heeft in Aix en Provence, hij is echter heel timide en na wat aandringen laat hij ons zen atelier zien, wat een mooie kunstwerken, het is een bescheiden man, hij heeft ook boeken in Argentinië met foto's van de hand van analia en kunstwerken van hem maar loopt hier niet mee te koop,hij is bekender dan dat hij laat uitschijnen en dat maakt hem tot een heel bijzondere man, hij brengt ons met de 4x4 over de rivier want idd de weg is gewoon weg ,en veranderd in een kolkende rivier !!!!!!!we brengen nog een bezoekje aan het verder gelegen humahuaca, en komen in een echt indianendorp, de plaatselijke markt staat en ipv de gebruikelijke artisanale producten komen we terecht op een tipische markt waar de tijd is blijven stilstaan ,we zien fruit en groenten , vlees , en eieren liggen tussen de 1000den vliegen, een cultuurschok!!!!!!voor hen blijkbaar ook want we worden bekeken als echte gringos !!!! We wandelen verder, tot aan een kolosaal monument dat het dorpje met zen lemen huisjes en keienstraatjes domineert, het monument de independencia , hier op de vele trappen naar het monument komen we ook voor de eerste keer kleine straatbedelaartjes tegen en gidsen die je voor een paar peso willen rondleiden, we bedanken en geven de resten van een zak gesuikerde en zoete  popcorn die we in alle kleuren en vormen op het marktje gekocht hadden, nu gaat het terug richting salta we beklimmen aan de kant van de weg nog een bergje van waarop  we een prachtig zicht over de vallei hebben.  Tegen de avond leveren we de huurauto af en slenteren nog even door de stad salta  waar ik terug men oogkleppen opzet en probeer niet te kijken naar alle mooie en leuke boetiekjes die hier talrijk aanwezig zijn op de grote autovrije zone die wel 10 straten telt, We eten nog een lekkere entrecote en wandelen langs de vele terrasjes terug naar ons hotel .......