Locaaaaaaa en Palermo

2 maart 2016 - Buenos Aires, Argentinië

Dinsdagochtend brengt Vicente ons naar de hippe wijk Palermo, ons hotel, een leuk boetiek hotel, met thema zwart rood bevind zich in Palermo Soho, dit is ongetwijfeld een van de buisendste delen van de stad, wat een relaxte sfeer, een beetje quartier latin met vele terrasjes, bars, restaurantjes, en zoveel hippe winkels, de winkels zijn zo hip aangekleed , graffiti op de muren, kleurrijke gevels, muurschilderingen, beetje popup, overal klinkt moderne muziek, lekker alternatief en toch trendy chic, we kijken ons ogen uit, vooral ik dan naar de kleurrijke en hippe schoenen en leuke bohemian kleding, waaauuuw, dit is helemaal IK !!!!!!De terrasjes zijn allemaal zo leuk aangekleed en heel uitnodigend, dit is het happy  hour deel van de stad, met als middelpunt Plaza Serrano, , hier is het leuk te wandelen en gewoon een beetje aan windowshopping te doen, er is zoveel te zien, er zijn winkeltjes met vele internationale en argentijnse merken, een beetje het SOHO van New York city, levendig, kleurrijk,onderhoudend , we wandelen en strijken neer op een leuk terrasje met een copa de vino en babbelen met een man uit mendoza, die ons direct zen fb gegevens geeft, hij werkt op een wijngaard in mendoza, kan nog eens van pas komen, we kuieren terug naar het hotel want rond 17u staan Leo, Laura en de kids voor de deur van het hotel, het is een leuk weerzien en we rijden mee naar hun huis, het was niet ver van het hotel zeiden ze,maar algauw zijn we een half uur aan het  rijden het is maar wat je hier niet ver noemt, we komen aan een leuk huisje in een betere buurt,,Leo heeft speciaal een fles Rutini, lekkere wijn uit 2005 voor ons weerzien bewaard en Laura maakt een lekkere salade, wat ham, kaas, olijven, meloen, en serano, meer moet dat niet zijn, het is een hartelijk weerzien, ze vertellen honderduit en enthousiast over hun toekomstplannen, ze hebben grond gekocht in cordoba, en willen het stadsleven inruilen en een andere wending aan hun leven geven, een huisje bouwen, Leo is architect , en Laura guardia op de luchthaven , elke dag is ze bijna 3u of meer onderweg van en naar haar werk, ze wil zich meer bezig houden in cordoba, met planten en kruiden en misschien toeristiche rondleidingen geven en tipische produkten verkopen, haar roots liggen in cordoba, kortom een levensomwenteling maken, we krijgen de vraag als het huisje af is zeker naar daar te komen en samen misschien een beetje verder te trekken naar het zuiden op vakantie 1 van de jaren , dat zien we zeker zitten, het was weer super gezellig en tegen middernacht vallen de kindjes bijna om, het is net terug school, maar voor ons maken ze wel een uitzondering en mogen ze een paar dagen langer opblijven, Leo brengt ons terug naar het hotel. En we gaan weer helemaal voldaan slapen