Mi Buenos Aires quieridooooo

1 maart 2016 - Buenos Aires, Argentinië

We laten Las Cataratas achter,ons en nemen maandagochtend samen met de Australische Phil en Trish de vlucht terug naar Buenos Aires, wie hier maar 1 keer is geweest, denkt dat het na een paar  dagen wel  welletjes is geweest maar hoe meer we hier weer terugkomen hoe meer verwonderd we zijn over deze bruisende stad,  met zen 203 km2 en meer dan 3 miljoen inwoners slaapt deze stad nooit, Vicente staat ons op te wachten en we worden direct opgeslorpt door de drukke avondspits, even ontsnappen en een biertje drinken aan de oever van de rio del plata, Vicente heeft een verassing, we gaan naar een " Milonga" , dit is een plaats in het openbaar waar tango word gedanst en aangeleerd. We rijden naar een paveljoen int midden van een barrio, ondertussen zijn we getuige van 100den mensen die zich begeven naar het Riverplate stadion want er gaat dadelijk een partido beginnen wat het verkeer duidelijk nog meer in de war stuurt,Vicente loodst de taxi door de stad , alles komt ons bekend voor en toch ook weer niet, zijn we hier al is geweest? Of niet? We zullen deze stad nooit helemaal kennen, we komen aan het paveljoen  en tegen 8u sijpelen er meer en meer koppeltjes toe, ook mensen alleen, er worden handen geschud en gekust, het is duidelijk dat deze mensen hier wekelijks komen, wanneer men zin heeft begint men te dansen op de schitterende ouderwetse tangomuziek, zaaaaaalig om te zien! We mogen als we willen ook proberen, maar daar waagt Franske zich niet aan, mmmm, tegen volgend jaar moeten we hier iets aan doen,na een uurtje te hebben genoten van zang en dans gaat het weer richting Vanesa, we gaan lekker eten in een parilla op de hoek, en nemen uitgebreid afscheid, we krijgen nog een mooie zoutlamp die geluk brengt en ik een hele mooie halsketting, zoveel affectie en vriendschap aan de andere kant van de wereldbol,  we stappen vlug in bed voor de emoties de bovenhand halen en ik besluit  sochtends vroeg op te staan om nog even afscheid te nemen, smorgens word er nog eens gekust en geknuffeld en dan gaat het richting Palermo, Palermo is 1 van de hipste wijken in Buenos Aires en ik ben benieuwd wat deze barrio weer voor nieuws gaat brengen, wait and see!!??

1. Lily:
    3 maart 2016
    veel d.ank aan jullie omdat ik een fantastische vakantie heb beleefd gedurende enkele weken. Wat een mooie reis en prachtige foto's. Tot ziens!! xx