Hito de las 3 fronteras

29 februari 2016 - Iguazú, Argentinië

Na ons bezoekje aan het indianenreservaat chillen we nog even met een gintonic in de lounge van het hotel, de lucht klaart op en we besluiten een tochtje te maken naar het punt der 3 grenzen op een uurtje stappen, daar we midden in de jungle zitten en de wegen nog steeds rood en modderig zijn bellen we Leo, onze plaatselijke taxista , om 18u pikt hij ons op en rijden we naar de hito de las 3 fronteras, ,dit is het drielandenpunt tussen Argentinie, Brazilie en Paraguay, op het punt waar de Parana en Iguazu samenvloeien, de twee rivieren vormen de  natuurlijke grens tussen de drie landen waarbij de grenssteden Puerto iguazu , Foz do Iguazu en Presidente Franco liggen, doordat de rivieren de natuurlijke grens vormen tussen de 3 landen is er in ieder land een obelisk geplaatst,alle 3 de monumenten zijn gemaakt van steen en cement en beschilderd in de nationale kleuren van het desbetreffende land, vanaf iedere obelisk zijn de 2 buurlanden te zien, zo zien we vanuit de Argentijnse blauw-witte obelisk , de obelisk van Paraguay en Brazilie, we nemen leuke fotos en genieten van de vieuw, daarna zet Leo ons af aan het centrum van het kleine stadje waar we op aanraden weeral genieten van lekker eten en drinken en leuke muziek van een lifebandje met toffe zuid-amerikaanse muziek, we drinken nog een afsluitertje in het hotel en dan is het weeral bedtijd, de volgende dag worden we wakker onder een stralende zon, en chillen heel de dag aan het zwembad, we babbelen nog met onze nieuwe vrienden, waar we 4 dagen leuke gesprekken mee voerden tijdens de siestakes aan het zwembad,Guillermo en Yesica uit een buitenwijk in Buenos Aires en met Trish en Phil uit Waroona ,Western Australia, waar we ook weer beloven mee in kontakt te blijven , er worden weer eens gegevens uitgewisseld en beloftes gemaakt elkaar op te zoeken, het klinkt cliche maar dat is dus niet op vakantie gaan maar  reizen, vriendschappen onderhouden over heel de wereld , het maakt ons gelukkig, we nemen ook afscheid van onze garcon, Victor Hugo wat toch wel zijn echte naam blijkt te zijn,want als bewijs laat hij trots zen paspoort zien, een gepensioneerde piloot van Lufthansia vergezelt ons gezelschap en het is al laat als we met zen allen onze eigen lodges in de jungle opzoeken , morgen gaat het terug richting Buenos Aires waar Laura en Leo al staan te popelen ons te zien, we hebben via whatsapp afspraken gemaakt ,maar eerst gaat het nog 1 nachtje naar Vanesa , en haar 3 chicas hermosas !