Las cataratas al otro lado

27 februari 2016 - Puerto Iguazú, Argentinië

Toen we gisterenavond moe in het hotel aankwamen zagen we een koppeltje dat samen met ons op de motorboot zat , en ook in ons hotel verbleef, ze wonen in Milaan, maar zijn echte reizigers , hebben bewust voor geen kinderen gekozen en reizen zoveel mogelijk de wereld rond, hebben allebei talen gestudeerd, dus kunnen kiezen, voor engels of spaans , het word een leuke babbel en een mix van talen, we besluiten dat ze met ons de taxi kunnen nemen naar de watervallen aan Argentijnse kant,Leo staat ons weer stipt op te wachten en neemt Simon en Emanuela graag mee! We trekken nu naar Parque Nacional de Igauzu , het subtropisch regenwoud aan Argentijnse kant, hier kom je dichtbij aan 1 van de grootste natuurwonderen van de wereld,iguazu dankt zijn naam aan het Guariniwoord voor groot water, een passende beschrijving! We verkennen met 4 het park via een netwerk van loopbruggen en paden, we lopen eerst naar de 80m hoge Garganta del Diablo, er loopt een loopbrug vlak naartoe , je word tijdens je wandeling omcirkelt door een overvloed aan  mooie  vlinders, je komt dichter en dichter tot je vlak tegen deze waterval staat, ,nooit gedacht dat ik zo onder de indruk zou kunnen zijn , het is een gelukzalig en bevoorrecht gevoel om de watervallen te kunnen voelen , als je maar 1 bestemming in je leven kan kiezen reis dan hierheen, je voelt de inmense kracht van de natuur en het water dat hiervan uitgaat!, het water donderd naar beneden en je word drijfnat, maar bij een temperatuur van 40 graden is dit heel verfrissend, we nemen nog meerdere loopbruggen langs het circuito superior een tocht van een uur over de bovenkant van de watervallen bied spectaculaire uitzichten op de door het groen oerwoud omzoomde watervallen die neerstorten in een afgrond met wit schuimend water, schitterende regenbogen, gevormd door het opspattende water vormen zich over de rivier en de watervallen, daarna doen we het circuito inferior,ook een tocht van een uur,deze voert je door het natte regenwoud tot aan de voet van de watervallen,we lopen door de omliggende jungle en zien vele hoge palo-rosa bomen en een rijkdom aan dieren, veel soorten vlinders, vogels en massas witsnuitneusberen, een soort wasbeer die niet bang zijn mensen te benaderen en die als je niet oppast alles van je stelen, er zijn ook verschillende kapucijnaapjes, die in de boomtoppen leven, we horen ze wel kwetteren maar deze laatste hebben we niet gespot. Alsook varkensachtige tapirs en jaguars leven hier maar deze zijn schuw en krijgen we niet te zien, wel zien we zwaluwen die zich nestelen op de rotswanden achter de watervallen , ze schieten in en uit de nevel van het vallende water, hoog in de lucht zien we roofvogels zweven, en op de oerwoudpaden zien we toekans en mooi gekleurde papegaaien, ook zien we grote leguanen, alles heel mooi om te aanschouwen in de vrije natuur  het geeft een raar gevoel om in de verte de baan van Brazilie te zien waar we gisteren opliepen, we hebben weer een schitterende dag gehad en nemen afscheid van onze Italiaanse vrienden met de belofte om elkaar gauw eens op te zoeken

1. Mathy:
    27 februari 2016
    Wat ontzettend lief om ons met jullie mee te laten genieten, zie al weer uit naar het volgende verhaal <3