Palermo, los ultimos dias

3 maart 2016 - Buenos Aires, Argentinië

We worden wakker onder een stralend zonnetje, bij het ontbijt begin ik aan het idee dat Laura gisteren had, een groep maken op whatsapp voor al onze Argentijnse vrienden, zo blijven we met zen allen in contact, en kan ook iedereen iedereen leren kennen, ik stuur verzoeken naar iedereen die ik ken, en het laat niet lang op zich wachten, Vanesa, La Negra, Karime, Julie, Side, Carola, Tommy, Ignacio, Vicente, en ook onze nieuwe vrienden Guillermo en Yesica antwoorden direct , de berichtjes stromen binnen , iedereen stelt zich aan elkaar voor, met fotos en een beetje uitleg, er word gelachen en herinneringen opgehaald, een nieuw groepje op whatsapp is geboren, wat een geweldig idee van Laura!!!!! Na het ontbijt besluiten we een wandeling te maken naar de dichtbij gelegen Jardin Botanico ,dit is een mooie oase van rust temidden van het drukste punt La Plaza De Italia, en ontworpen door de beroemde franse landschapsarchitect Charles Thays,, de tuin is 17hectare  en er groeien meer dan 5500 soorten planten, uit Argentinie en de rest van de wereld, gesorteerd op soort herkomst en gebruik,we zien mooie serres in Tudorstijl en we ontsnappen aan de drukte en genieten van de prachtige fauna en flora,en exotische planten,en mooie beelden en fontijnen maar wat mij vooral intresseerde als kattenmadam is dat dit een veilige en rustige plek en thuis is voor 100den zwerfkatten, ze lopen en liggen en genieten hier van de aandacht en knuffels van de vele toeristen, overal zien  we eten en drinkenbakjes staan, zalig om te zien, na een leuke wandeling van een paar uurtjes trekken we terug SOHO in, we ontdekken nog meer leuke winkeltjes en terrasjes en kuieren heel de middag rustig rond,eten en drinken lekker op 1 van de vele hippe terrasjes,  wat een zalige buurt, ongetwijfeld tot hiertoe de mooiste en gezelligste buurt van Buenos Aires , tot zover we  de stad al een beetje kennen, tegen de avond komen Laura en Leo ons oppikken en gaan we lekker Mexicaans eten in Restaurant Frida Kahlo!!!!! Lekkere sfeer, lekker eten, mooi kleurrijk interieur, na het eten wandelen we nog door het centrum op Plaza Serrano, het vormt het hart van deze trendy buurt om een ijsje te eten, wat bruist en leeft het hier , alle restaurantjes met buitenterrasjes zitten vol, overal klinkt leuke muziek, de magazijnen vol leuke muurschilderingen en graffiti die in de dag vol leuke kleren hangen zijn leeg en omgetoverd tot danstenten, wooouw, wat een uniek concept!!!!!!! Dit is echt de hotspot !!!! Rond de huizen met 20ste eeuwe architectuur wemelt het van alternatieve cafes en restaurants,dit is vooral  een place to be voor kunstenaars en designers,met andere woorden een bloeiende alternatieve scene waar we ons heel goed thuisvoelen, moe maar voldaan trekken we naar ons hotelleke