Las cataratas

26 februari 2016 - Iguazú, Argentinië

Donderdag om 9u stipt staat Leo, de taxichauffeur die ons van de luchthaven naar het hotel bracht ons op te wachten, hij brengt ons vandaag naar las cataratas (de watervallen) aan Braziliaanse kant, de watervallen van Igauzu vormen het grootste complex van watervallen in zuid -Amerika,ze liggen op de grens tussen de Argentijnse provincie Misiones 80% en 20% aan de Braziliaanse staat Parana, het is een geheel van tussen de 270 en 300 watervallen,afhankelijk van de hoeveelheid water die door de rivier iguazu stroomt.in totaal zijn ze 2,7 km breed en vallen ongeveer 82 meter naar beneden, het water stroomt weg van Argentinie waardoor het meest complete uitzicht van de Braziliaanse kant te zien is, we beslissen deze kant eerst te zien en rjjden richting nationaal park iguacu in Brazilie, op een kwartiertje zijn we aan de grens, Leo regelt het papierwerk met onze visums. Yes, weer een stempel in ons paspoort, Leo gaat  nog even mee tot aan de ingang voor de laatste raadgevingen en we spreken tegen 5 u terug af, vlakbij is ook het parque dos avez, rijk aan Braziliaanse vogelsoorten,het is opgericht met als doel de bedreigde natuur te beschermen en een broedplaats te vormen voor bedreigde exotische vogelsoorten, de meeste vogels komen uit dierentuinen en zijn herstellende, het park heeft 17 hectare oerwoud en wordt beschermd door het Braziliaans instituut voor milieu en natuurlijke rijkdommen, er zijn meer dan 1000 vogels waronder aras,toekans en flamingos , bezoekers en vogels lopen en vliegen dus in de vrije natuur, heel mooi en leerzaam, we zien ook leguanen, alligators,en schildpadden, en na een selfie met een ara ,colibri en toekan trekken we verder naar het subtropisch regenwoud Parque nacional do iguacu , wat ook Unesco werelderfgoed is, wat we hier zien overtreft alle verbeelding, we hebben een adembenemend panoramisch uitzicht op de Garganta del Diablo,de grootste en indrukwekkendste waterval , niet voor niets is dit 1 van de 7 wereldwonderen, als je alles in 1 oogopslag ziet kan je je ogen niet geloven !!!! na een mooie wandeling besluiten we nog meer avontuur aan te gaan, eerst met de jeep dwars door het subtropisch gebied, ontzettend mooi, planten, dieren, geluiden.......dan gaat het richting boottocht,, we komen aan het vertrekpunt, we  moeten onze schoenen uit doen, alles op bergen in lockers , krijgen plastieken tasjes voor gsm of kodak, mmmmmm dat beloofd, we trekken een reddingsvest aan en stappen in de zodiac die ons met zen 400pk door de watervallen  zal sturen !!!!!!! GEWELDIG...!!!!!!!zeik en zeik nat waren we maar na onze parachutesprong is dit voor mij de mooiste ervaring ooit, bet is hier zo mooi!!!!! SIN PALABRAS, geen woorden voor!!!!!!foto, foto,foto en nog eens foto,maar je moet het zelf zien om het te geloven, het geluid, het water, het overdonderd geraas van de watervallen, de omgeving .......een MUST SEE

We laten ons een beetje opdrogen  en horen beneden het geluid van de gillende mensen in de boten, Wow wat een ervaring, moe maar voldaan gaat het om 5u Met Leo  terug richting hotel

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lily:
    27 februari 2016
    je doet ons wel watertanden na het lezen van je bezoek aan " las cataratas "
    heb je er ook mooie foto's van ? geniet er nog van zoveel je kunt.xxx