Klein paradijs

23 februari 2014 - San Javier, Argentinië

Zondagavond, we zijn 4 dagen in het prachtige boca del rio, vier dagen van genieten van de zon, de rust, de ongelooflijke natuur en fenomenabele landschappen, , 4 dagen waarin we naar lokale ferias gaan, waar ze artisanale spulletjes verkopen en er een leuk hippysfeertje hangt, en waar we genieten van lekkere tipische gerechtjes, llomitos, humita, tamales en empanades,waarin we kayakken verder het meer op naar de ongerepte natuur waar je tot rust komt en alleen geniet van de stilte en van de geluiden van de vogels, arenden, gieren en  condors en waar je waterschildpadden ziet, 4 dagen waarin we leuke dorpjes bezoeken, merlo met een prachtig uitzicht over de bergen, waar in het stadscentrum de oudste en grootste boom van zuid amerika staat, el albuelo del bosque ,villa san rosas met gezelige en leuke terrasjes, en een  dijk die uitgeeft op een prachtige laguna, de grootste van zuid amerika ,en  alle rivieren samen brengt,hier zie je ook de turbines die door het stromend water elektriciteit verwekken en de stad hiervan voorzien,san javier met de mooiste route van de provincie cordoba,met uitzicht op de noordelijke bergen midden in de perzikboomgaarden, met zen gezellig druk  pleintje vol lokale muziekartiesten en folklore we zien geweldig mooie zonsondergangen, We moeten er wel een kwartiertje hoog de bergen  op een ezelspadje voor intrekken , maar het was meer dan de moeite waard, op een rots , el mirador del silencio genieten we van de ondergaande zon tussen de bergen met zicht op de stad,  We genieten van de schaapjes, ezeltjes en zelfs een koe die onze cabana passeert. 4 dagen waarin we genieten van de warmte en gastvrijheid van  de hele familie, s'avonds word er afgesproken met heel de familie en trekken we naar een  tipisch restaurantje Tommy  is een even grote smuller als Franske en soms trekken we om 1u snachts nog naar een cremerie, stel je voor ...op andere dagen  word de parilla aangestoken door de chef de la cocina Diego !!!!! Franske word verwend met heerlijke megagrote entrecots, dat we in Argentinie  zijn valt niet te betwisten, het beste vlees ter wereld word trots  gezegd en dat kunnen we bevestigen, We krijgen eveneens een rondleiding op de boerderij  van Tommy, de Nederlandse opa van Karime, de tijd staat hier weer even stil, er werken 2 knechten, er zijn kippen, ganzen, eenden, schapen, geiten en varkens, hier gebeurt niets machinaal , alles nog puur natuurlijk !!!!!! We worden in de watten gelegd en voelen ons als "Dios en Argentina "

1. Glenn:
    24 februari 2014
    Man man da ziet er weer lekker uit! Volgens mij gaat jullie terugvlucht veel duurder zijn, want jullie gaan elks 2 stoelen nodig hebben