En Iguazu con retraso

24 februari 2016 - Iguazú, Argentinië

Dinsdag verbleven we nog een dagje in het hotel, een beetje zonnen en een beetje shoppen, ik mag hier eigenlijk niet te veel rond kijken want Buenos Aires is het schoenenparadijs, we liepen 1 van de grootste boekenwinkels van zuid amerika binnen, een voormalig theater dat nu boekenwinkel en tevens biblioteek is met mooie frescos op de plafonds, kopen een boek met tipisch Argentijnse recepten en heb me toch even laten gaan in de schoenwinkels dus 3 paar nieuwe zomerschoenen verder slenteren we terug naar het hotel, chillen nog een beetje, maken de valies want morgenvroeg gaat het richting Iguazu , Vicente komt  ons savonds tegen 7 u halen en we eten in El porteño aan het water in Puerto Madero , het zelfde principe als een wok in Belgie maar met zuid amerikaanse gerechten, daarna heeft Vicente een tangospektakel voor ons geboekt, we komen aan aan een prachtig gebouw, Vicente kent de eigenaar ,er word ons een goed plaatske beloofd en we worden naar de eerste rij tafels gebracht , met een fleske malbec, kadootje van de chef genieten we van een ongelooflijk tangospektakel, zang en dans maar ook folklore en gauchos met lassokunsten, we mogen geen fotos maken, maar nemen wel een dvd mee naar huis , twas weer de moeite, nemen afscheid en rijden vlug naar het hotel want morgen gaat het richting Iguazu! Vicente staat op tijd paraat , ondanks de vele manifestaties op straat tegen het afsluiten van het licht , de regering Macri is een heel verhaal volgens mij, en ik besluit er wat meer over te lezen want wat je hier hoort is echt middeleeuws je kan niet zomaar mensen zonder licht zetten! Op  de luchthaven horen we dat onze vlucht van 11u door de staking afgelast is en we om 14u is terug moeten komen horen of de volgende vlucht om 16.40u doorgaat, een verloren dag dus, we besluiten er het beste van te maken en instaleren ons aan een hamburgertentje aan de oever van de rio del plata int zonneke, we besluiten dat er erger dingen zijn, om 14u krijgen we het nieuws dat de vlucht doorgaat en om 17u hangen we eindelijk in de lucht , een uurtje en half later landen we in Iguazu, we maken een afspraak met onze taxichauffeur  Leo om ons morgen op te pikken richting las catarates in Brazilie,en  een junglewandeling door de Braziliaanse Selva staan voor morgen op het programma dus,  rond 19u komen we aan in het mooie junglehotel , en nu gaan we een aperitiefke drinken en lekker eten want dat hebben we wel verdiend na een dagje luchthaven