In hogere sferen

6 februari 2014 - Salta, Argentinië

Vandaag laten we de mooie stad salta achter ons om een weekje met een gehuurde auto  de bergen in te trekken!Gisteren hebben we een prachtige dag beleefd,smorgens trekken we met de telefrico de berg cerro Bernardo ,1466m,op waar we prachtige uitzichten over de stad hebben, boven op de berg treffen we een mooi aangelegd park aan met mooie watervallen , we trekken 10tallen foto's en Franske wil natuurlijk weer model staan en kruipt onder de waterval, ni te doen.......we kuieren er relaxed rond, eten empanadas en snollen rond tussen de vele artisanale kraampjes, met de vele spulletjes in alle felle folklore kleuren we dalen terug af en vervolgen onze weg via de mooie boulevard guemes waar we genieten van de vele straatventers maar ook van de laan die bezaaid is met huizen in de prachtige renaissance stijl, we brengen nog een bezoek aan het convento san Bernardo, het oudste karmelietenklooster gebouwd in de 16de eeuw, daar het over sluitingstijd is beslissen we een bezoekje binnen te brengen volgende week als we hier een dagje terug zijn, we kuieren verder en genieten van het uitzicht van de prachtige kerk iglesia de san fransisco met zijn prachtige kleuren ,er werd ons aangeraden s'avonds   een tipische Peña te bezoeken waar de locals plaatselijke folklore dansen en zingen, we gaan een kijkje nemen maar besluiten dat het net iets te toeristisch is en gaan niet binnen, ons gevoel is juist want een paar straten verder is een straatfeest en staan de salteños zowel groot en klein in tipische gaucho klederdracht luidkeels te zingen, dit is echt ! de stad salta word  met veel liefde en trots bezongen als la Linda, odes aan deze prachtige stad met zijn enorme architectuur, zen relaxte en Provençaalse uitstraling en zen rijk verleden, plaza 9 de Julio is een van de gezelligste pleinen die ik ooit gezien heb met zen sinaasappel bomen,palmen en fontijnen een verzamelplaats voor mens en dier en de vele terassjes stralen een super sfeer uit ,op de achtergrond de mooie verlichte kathedraal maakt het plaatje kompleet we stappen nog een tipische parilla binnen ,waar we genieten van een supermals stukje vlees , lekkere papas fritas,  een flesje locale wijn en voor nog geen 20e weeral buikje vol, hop naar nieuw avontuur !..... hasta luego