Relax#tango#tipisch#SanTelmo

23 februari 2016 - Buenos Aires, Argentinië

Maandagochtend trekken we na een ontbijtje en lekkere tipische kaastaart in de bekendste art deco zaak (type cafe des arts) naar onze hotelbestemming voor 2 dagen, we willen Vanesa een beetje ontlasten, hoewel we meer dan welkom zijn is het goed even te relaxen aan het zwembad en te ontsnappen van de dagelijkse drukte, elke avond laat tot soms 1 a 2 u snachts  hoorden we ze nog rommelen in de kleine keuken en smorgens om 6u ging de wekker terug, want het is 2u op de bus naar haar werk, ondertussen nog voor de kindjes zorgen en alles draaiende houden, met de middelen dat ze heeft ,je kan niet anders dan bewondering hebben voor deze moedige sterke vrouw! Ons hotel ligt in het winkel en commerciele centrum van BA, het is een neoklassiek hotel met britse invloeden, heel traditioneel,een beetje Tudor stijl,de koffiebar en ontbijtruimte van het hotel behoort tot het nationaal cultureel erfgoed, en staat in de hele stad bekend om zijn klassieke thee uurtjes, er word gezegd dat Alain Delon hier ruime tijd gewoond heeft, we zien wel dat de kamers een beetje oudbollig zijn en dat de roem uit vervlogen tijden is maar we genieten van de rust en ploffen ons voor de eerste keer na 4 dagen aan het grote zwembad, relaxen , zon, leuk muziekje, zalig ...... Na een paar uurtjes trekken we met Vicente en Ignacio naar weer een tipisch restaurantje in San Telmo,El Federal, hier komen veel kunstenaars en Vicente raakt direct aan de praat met een bekende poet, gelukkig als een klein kind komt hij terug aan tafel met een gesigneerd boek! Raar gevoel, we filosoferen en voeren diepe gesprekken in Engels/spaans , en het voelt vertrouwd, we worden nog getracteerd op een tangobalade door een vriendin van Vicente die even binnenspringt, overal kent hij vrouwen, je geeft het hem ni aan maar onze vriend is een echte charmeur, een hele speciale persoon, een mix van kunstenaar, levensgenieter , met een eigen visie op het leven en de politiek in zijn land,na het eten gaan we naar Ignacio thuis waar we in zijn atelier nog eens kunnen kijken hoe veel mooie kunstwerken hij maakt, we drinken bruine stella artois uit stenen koffietassen en het is weeral laat als we met Vicente naar het hotel rijden, althans dat dachten we, Vicente bleef maar rijden, Frans merkte nog even op dat we precies zo lang onderweg waren, uit gewoonte stonden we bij Vanesa aan de deur, omg!!!!, rechtsomkeer en terug een half uur naar het hotel, onderweg zagen we nog manifestaties tegen de nieuwe regering van Mauricio Macri, hebben we dat ook weer eens gezien, Buenos Aires, het leven zoals het is

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade